Obserwuj swoją Bibliotekę

Beata Antczak-Sabala, Joanna Barbara Broniarczyk

Abstrakt


Biblioteki podążają wszędzie tam, gdzie są ich obecni, ale też potencjalni użytkownicy, dlatego wiele z nich zakłada profile na portalach społecznościowych. Należy do nich m.in. Instagram, fotograficzny serwis społecznościowy. Biblioteki mogą go wykorzystywać do promocji swojej działalności szczególnie wśród młodych odbiorców.


Słowa kluczowe


gminne biblioteki publiczne; Instagram; komunikacja; marketing biblioteczny; promocja;

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


mln polskich użytkowników Instagramu. Przeważają kobiety, młodzi i ludzie z miast. W: Wirtualne Media [online]. Wirtualnemedia.pl 2001–2017. [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: http://www.wirtual­nemedia.pl/artykul/2-mln-polskich-uzytkownikow-instagramu-przewazaja-kobiety-mlodzi-i-ludzie-z-miast.

BIELA, J. Biblioteka na Instagramie. Biblioteka Publiczna 2017, nr 1. ISSN 2353-8007.

Hasztag. W: Wikipedia. Wolna encyklopedia [online]. [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: http://pl.wiki­pedia.org/wiki/Hasztag.

Instagram [online]. 2017. [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: Instagram. W: Wikipedia. Wolna encyklo­pedia [online]. [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instagram.

JASKOWSKA, B. Biblioteka w obrazkach, czyli jak efektywnie promować działalność biblioteczną na Instagramie. Warsztaty Bibliotekarskie [online]. 2015, nr 1 (45). [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: http://warsztatybibliotekarskie.pedagogiczna.edu.pl/nr-12015-45/biblioteka-w-obrazkach-czyli-jak-efektywnie-promowac-dzialalnosc-biblioteczna-na-instagramie/.

RYSUJĘ FEJSBUKI: Rysunkowy blog o social media [online]. [Dostęp 7.10.2017]. Dostępny w: https://rysujefejsbuki.pl/rysunek/instagram-rosnie.